HomeCNFAReșița Locomotives gata de primul campionat

Reșița Locomotives gata de primul campionat

Reşiţa Locomotives se află pentru prima dată în Campionatul Naţional de Fotbal American (CNFA) cu ocazia CNFA 2015. Asta nu înseamnă că parte din membrii echipei nu ştiu ce-i aşteaptă, participând alături de Timişoara 89ers doi ani la rând în CNFA, în 2013 şi 2014.

Raul Siladi, preşedintele şi fondatorul clubului a reuşit să îşi rupă din puţinul timp disponibil pentru a ne vorbi despre stadiul pregătirilor pentru CNFA 2015 şi despre statusul echipei în pragul primului campionat la care vor lua parte.

Putem să aflăm câte ceva despre staff-ul echipei?

Eu sunt preşedintele şi fondatorul clubului. Mai mulţi jucători sunt implicaţi şi ne ajutăm în treburile administrative ale echipei. Dacă până acum mă ocupam şi de coordonarea antrenamentele, odată cu mărirea şi completarea lotului, sarcinile s-au împărţit. Head coach este Vojin Milic, el ocupându-se şi de coordonarea ofensivei.

Harald Heinrich, Nenad Pajic şi cu mine ne ocupăm de defensivă şi suntem sfătuiţi personal sau de la distanţă de Zeljko Djajic. Pregătirea fizică ne este supervizată de domnul antrenor Istvan „Ştefan” Nagy. Sunt persoane care ne ajută enorm, având o mare experienţă atât competiţională, cât şi de antrenori.

Ne poţi da mai multe detalii despre ajutorul venit din Serbia?

Cu Zeljko, Darko şi Nenad ne ştiam de anul trecut. Am fost în cantonament în Serbia. Darko a şi jucat pentru 89ers anul trecut. Le-am propus să joace pentru Reşita, le-am expus planurile noastre, li s-a părut ca proiectul nostru este interesant şi s-au hotărât să ni se alăture. Participă la antrenamentele noastre din weekend şi sunt o contribuţie majoră atât ca jucători cât şi ca „mentori” pentru jucătorii noştri. Ne arata unde trebuie să ajungem.

Vojin Milic a început să joace fotbal american în 2005. E de 4 ori campion al Serbiei, de 5 ori a câştigat Central European Football League (CEFL) şi Vicecampion Internaţional Federation of American Football (IFAF) Champions League. Echipa naţională a Serbiei a câştigat toate meciurile cu el pe postul de QB şi au ieşit pe locul 1 la Campionatul European pentru echipele naţionale din categoria C. Ca antrenor are 3 medalii la nivel de flag şi juniori (ca antrenor principal sau OC).

Zeljko Djajic este antrenor la Klek Knights şi a antrenat în Polonia la Plock Mustangs.

Care au fost principalele minusuri venite odată cu despărţirea de Timişoara 89ers şi cum aţi reuşit să le acoperiţi?

În primul rând lotul subţire. A fost nevoie de recrutări, a fost nevoie ca jucătorii care au mai fost pe la echipă să ni se re-alăture şi a fost nevoie de cooptarea colegilor din Serbia. O a doua problemă a fost legată de managementul echipei. Dacă la Timişoara exista o conducere, aici am luat practic totul de la zero.

Cât de vast este lotul actual şi care este procentul de jucători aflaţi la prima ediţie de CNFA?

Avem un lot de 30-35 de jucători, mai mult de jumătate sunt la primul sezon. Partea îmbucurătoare e ca 16 au vârsta până în 23 de ani.

Cum s-au resimţit primele două meciuri jucate de reşiţeni sub numele Locomotives?

Dacă după primul meci euforia a fost mare, cel de acasă, împotriva 89ers, ne-a readus cu picioarele pe pământ.

Pentru noi a fost o bucurie incredibilă să câştigăm primul meci al clubului. Cred că am făcut istorie. Dacă până acum echipele aflate la primul meci erau învinse la scor, noi am arătat că avem potenţial de a juca în CNFA. Meciul cu Timişoara ne-a arătat însă că mai avem mult de muncit dacă vrem să jucăm de la egal cu „greii” campionatului.

Există destul interes pentru fotbalul american în Reşiţa?

Suntem conştienţi că deocamdată suntem un sport de nişă. Avem o bună colaborare cu presa care îşi doreşte să ne ajute în promovarea acestui sport. La primul meci pe teren propriu am avut peste 300 de spectatori. Speram că printr-o bună publicitate să aducem cât mai mulţi oameni la meciurile de fotbal american.

Care este statusul economic actual al echipei?

Clubul asigură echipament complet pentru toţi jucătorii (căşti, shoulder pads, tricouri şi pantaloni de joc). Există câţiva sponsori şi parteneri care ajuta clubul financiar şi “în natura” cum ar fi Manu Consulting şi Calor Group. De fapt e incorect să le spunem sponsori; sunt partenerii noştri deoarece le oferim contracte de publicitate. Cel mai important, participarea echipei Reşita Locomotives la CNFA ar fi fost greu de pus în practica fără implicarea MUNTI SPORTS.

Avem un contract de publicitate cu societatea domnului Dorinel Munteanu şi îi oferim publicitate prin mijloacele de care dispunem (bannere, logo pe tricourile de joc etc). E o mare onoare pentru noi să îl avem alături. Este un om cu un suflet mare şi un caracter deosebit. Le spuneam colegilor de la celelalte echipe la una din întâlnirile de la Sibiu, că visul meu e ca jucătorii noştri să nu fie nevoiţi să dea bani la club, să se poată concentra pe antrenamente şi să se bucure de acest minunat sport. Părea un vis irealizabil, dar iată că a devenit realitate!

Antrenamentele le desfăşurăm indoor în sala de sport a Liceului T. Vuia şi outdoor pe Stadionul de Atletism sau la Baza Arsenal. Le mulţumim şi pe această cale tuturor celor care ne-au permis să avem acces în aceste locaţii.

Cum s-a luat legătura cu Dorinel Munteanu şi cât de uşor a fost de convins să sponsorizeze o echipă care practică un sport puţin cunoscut în România?

Unul din jucători, Florian Picu, a avut o întâlnire neplanificată cu domnul Dorinel Munteanu. Voiam să promovăm meciul amical cu Timişoara din toamnă şi ne doream să punem afişe la Bază sportivă deţinută de dânsul. A părut surprins plăcut şi a considerat că merităm să fim ajutaţi – n-a fost nevoie de convingere. Acţiunile şi faptele noastre au vorbit.

Ce părere aveţi despre înfiinţarea LEFA?

Considerăm că era necesară crearea unei organizaţii care să coordoneze şi să supervizeze desfăşurarea CNFA, până la înfiinţarea unei federaţii.

Ce părere ai despre noua organizarea CNFA? Implica un efort prea mare din partea echipelor?

Considerăm că e cea mai bună soluţie date fiind condiţiile (număr de echipe, distanţele dintre oraşe, numărul arbitrilor etc). Nu avem un program favorabil, ba mai mult, aş zice că suntem dezavantajaţi de programarea meciurilor, dar acest sport te învaţă să iei greutăţile cum vin şi să le faci faţă. “We do what we have to do” şi “Find a way” nu sunt vorbe goale.

Care sunt aşteptările Reşiţa Locomotives pentru acest an competiţional având în vedere conferinţa grea în care se vă aflaţi?

Vom lua fiecare meci pe rând. Noi ne propunem construirea unei echipe care să reziste multe sezoane. Vom intra în fiecare meci cu gândul de a-l câştiga, dar în primul rând vrea să savurăm frumuseţea jocului.

Pentru toţi e un hobby şi vrem să ne distrăm. Dacă vor veni şi victoriile, cu atât mai bine. Dacă ne vom califica în playoff va fi o mare realizare, ţinând cont de adversarii din conferinţă (dublă campioană şi dublă finalistă). Iar dacă vom fi în playoff, nimic nu ne opreşte să visăm! Doar am mai avut vise care au devenit realitate!

Share With:
Rate This Article
Discuții